Wycieczka klas szóstych do Wrocławia

Uczniowie klas szóstych wraz z opiekunami: Panią Moniką Jasińską, Panią Dominiką Woskowicz, Panią Agnieszką Wroną oraz Panią Urszulą Stanaszek-Błaszczyk w dniach 19 i 20 października spędzili na wycieczce we Wrocławiu. Przewodnikiem, który opowiadał o historii Wrocławia, był były nauczyciel naszej szkoły Pan Michał Kolbusz. Pierwszego dnia wyjechaliśmy z Tarnowa o 4.00 nad ranem. O 9.30 rozpoczęło się zwiedzanie. Pierwszym punktem wycieczki był Stadion Miejski – Tarczyński Arena, gdzie po zwiedzaniu można było kupić pamiątki w sklepie dla fanów Śląska Wrocław. Następnie udaliśmy się do Zoo. Tam oglądaliśmy różne egzotyczne zwierzęta, np. hipopotamy, strusie, tygrysy, słonie itp. Zajrzeliśmy również Oceanarium, gdzie podziwialiśmy ogromne płaszczki, dosłownie przepływające nad naszymi głowami czy prześliczne ryby o najróżniejszych rozmiarach i kolorach. Oglądaliśmy też Afrykarium, w którym żyły ciepłolubne zwierzęta. Następnie udaliśmy się do Motylarium, gdzie swobodnie latały motyle o prześlicznych skrzydełkach. Później oglądaliśmy gady i płazy. Kupiliśmy pamiątki i pojechaliśmy na multimedialny pokaz Fontanny Wrocławskiej. Światełka, którymi podświetlana była woda, robiły duże wrażenie. Następnie podziwialiśmy sztukę znajdującą się w Pawilonie Czterech Kopuł. Później pojechaliśmy do hotelu, gdzie mogliśmy zjeść ciepły obiad i się rozpakować. Następnego dnia wymeldowaliśmy się z hotelu i wybraliśmy się na rejs po  Odrze. Potem spacerowaliśmy po Ostrowie Tumskim i przepięknym Rynku Starego Miasta. Zwiedzaliśmy Uniwersytet Wrocławski i barokową AulęLeopoldina. Później wspinaliśmy się na Wieżę Matematyczną, skąd roztaczała się panorama miasta. Ostatnim punktem wycieczki była słynna Panorama Racławicka. Jeszcze tylko obiad i bezpieczny powrót do Tarnowa. Wycieczka bardzo nam się podobała i nie możemy się już doczekać następnej.