Wspomnienia z wycieczki do Gdańska i na Hel

W dniach od 12 do 16 czerwca 2023 roku uczniowie klas VB i VC ze Szkoły Podstawowej Nr 24 z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Mikołaja Kopernika w Tarnowie wyruszyli na wycieczkę szkolną do Trójmiasta pod opieką Pań: mgr Dominiki Woskowicz, mgr Moniki Jasińskiej i mgr Urszuli Stanaszek-Błaszczyk. Na początku zwiedziliśmy Toruń, gdzie zobaczyliśmy seans w Planetarium oraz zwiedziliśmy Stare Miasto. Po przyjeździe do Gdańska i zakwaterowaniu poszliśmy na spacer do Parku Reagana. Następnego dnia po śniadaniu udaliśmy się na Westerplatte. Później przejechaliśmy do centrum Gdańska, gdzie zwiedziliśmy Główne Miasto – reprezentacyjną część Śródmieścia Gdańska. W trzecim dniu naszej wycieczki wcześnie rano wyjechaliśmy w podróż na Półwysep Helski. Na samym początku poszliśmy do portu, skąd zabrał nas statek na rejs po Zatoce Gdańskiej. Następnie udaliśmy się do fokarium. Później wybraliśmy się do Władysławowa, gdzie przeszliśmy znaną Aleją Gwiazd Sportu, a w Jastrzębiej Górze zobaczyliśmy najbardziej wysunięty na północ punkt Polski. Czwartego dnia pojechaliśmy do Gdyni, gdzie odbyliśmy spacer po centrum. Następnie weszliśmy na największe drewniane molo w Europie, które znajduje się w Sopocie i przeszliśmy się słynnym ,,Monciakiem”. Popołudniu zwiedziliśmy stadion Polsat Plus Arena Gdańsk, a wieczorem wyjechaliśmy windą na szczyt najwyższego budynku w Gdańsku Olivia Star, z którego rozpościerał się piękny widok na miasto i zatokę. Olivia Garden była dla nas nie lada niespodzianką. To piękne ogrody z tropikalną zielenią. W piątek, po wykwaterowaniu, w drodze powrotnej zatrzymaliśmy się w Malborku, gdzie zwiedzaliśmy słynny Zamek Krzyżacki. Do Tarnowa wróciliśmy w późnych godzinach nocnych. Z wycieczki wróciliśmy zmęczeni, ale bardzo zadowoleni i pełni wrażeń. Ciekawe, co czeka nas za rok?!