Szkoła Podstawowa Nr 24 z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Mikołaja Kopernika w Tarnowie ma siedzibę w budynku przy ulicy Kopernika 5 w Tarnowie. Budynek, w którym się mieści powstał w II połowie XIX wieku, a jego mury mieściły się na przestrzeni lat wiele szkół. W 1999 roku decyzją władz miasta o zmianie sieci szkół podstawowych w Tarnowie po 219 latach działalności Szkoła Podstawowa nr 4 przestała istnieć a w jej budynku rozpoczęło działalność Gimnazjum Nr 2. Od 10 listopada 2005 roku Gimnazjum Nr 2 w Tarnowie nosi imię Mikołaja Kopernika. Zostało ono wyłonione w drodze demokratycznych wyborów, w których wzięli udział nauczyciele, rodzice, uczniowie naszej szkoły. Na podstawie decyzji władz RP przeprowadzono reformę oświaty. Rada Miejska miasta Tarnowa przyjęła UCHWAŁĘ NR XXXVII/361/2017 z dnia 30 marca 2017 r.w sprawie dostosowania sieci publicznych szkół podstawowych i gimnazjów prowadzonych przez Gminę Miasta Tarnowa do nowego ustroju szkolnego wprowadzonego ustawą – Prawo oświatowe o zmianie sieci szkół w mieście Tarnowie, w jej wyniku Gimnazjum Nr 2 zostało przekształcone w Szkołę Podstawową Nr 24 z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Mikołaja Kopernika. Zgodnie z § 1 Uchwały przekształcenie szkoły nastąpiło z dniem 1 września 2017 roku.
STAN OSOBOWY UCZNIÓW SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 24:
2022/2023 – 588 uczniów
2021/2022 – 523 uczniów
2020/2021 – 509 uczniów
2019/2020 – 431 uczniów
2018/2019 – 650 uczniów
2017/2018 – 625 uczniów
STAN OSOBOWY UCZNIÓW BYŁEGO GIMNAZJUM NR 2:
1999/2000 – 214 uczniów
2000/2001 – 436 uczniów
2001/2002 – 722 uczniów
2002/2003 – 787 uczniów
2003/2004 – 821 uczniów
2004/2005 – 879 uczniów
2005/2006 – 870 uczniów
2006/2007 – 831 uczniów
2007/2008 – 852 uczniów
2008/2009 – 668 uczniów
2009/2010 – 636 uczniów
2010/2011 – 642 uczniów
2011/2012 – 700 uczniów
2012/2013 – 711 uczniów
2013/2014 – 705 uczniów
2014/2015 – 752 uczniów
2015/2016 – 760 uczniów
2016/2017 – 734 uczniów
|
|
Misją szkoły jest między innymi:
- wszechstronny rozwój uczniów
- system wychowania oparty na zasadach demokracji i indywidualizacji
- wszyscy uczniowie mają równe szanse i są partnerami
- szkoła zapewnia atrakcyjne formy nauczania
- nauczanie języków obcych szansą rozwoju i doskonalenia
|
|
Program rozwoju szkoły uwzględnia wszystkie obszary związane z funkcjonowaniem szkoły:
- elastyczność – jest podatny na zmiany
- terminowy i szczegółowy – rozpisany na konkretne zadania
- racjonalny i realny – uwzględniający bazę i możliwości
- pozwalający członkom szkolnej społeczności na odnoszenie sukcesów
- zrozumiały dla wszystkich zainteresowanych
|
|
Organami Szkoły Podstawowej są:
- Dyrektor Szkoły
- Rada Pedagogiczna
- Rada Rodziców
- Samorząd Uczniowski
|
W naszej szkole, która ma ambicje być miejscem nie tylko nauki ale i wychowania najważniejszą sprawą jest współpraca wszystkich organów szkoły. Współdziałanie nauczycieli, rodziców oraz uczniów skupionych w Radzie Pedagogicznej, Radzie Rodziców i Samorządzie Uczniowskim, jest bardzo istotne dla rozwoju intelektualnego i kulturalnego młodzieży oraz prawidłowego funkcjonowania naszej szkoły.
STRUKTURA ORGANIZACYJNA SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 24
Z ODDZIAŁAMI DWUJĘZYCZNYMI IM. MIKOŁAJA KOPERNIKA
|
ORGANIZACJA SZKOŁY:
Terminy rozpoczynania i kończenia zajęć dydaktyczno – wychowawczych, przerw świątecznych oraz ferii zimowych i letnich określają przepisy w sprawie organizacji roku szkolnego. Szczegółową organizację nauczania, wychowania i opieki w danym roku szkolnym określa arkusz organizacji szkoły opracowany przez dyrektora. Arkusz organizacji gimnazjum zatwierdza organ prowadzący w porozumieniu z organem sprawującym nadzór pedagogiczny. Podstawową jednostką organizacyjną szkoły jest oddział. Liczba uczniów w oddziale w zasadzie nie powinna być większa niż 32. Uczniowie ci w jednorocznym kursie nauki danego roku szkolnego uczą się wszystkich przedmiotów obowiązkowych, przewidzianych planem nauczania i programem wybranym z zestawu programów dla danej klasy, dopuszczonych do użytku szkolnego. Organizację stałych, obowiązkowych i nadobowiązkowych zajęć dydaktycznych i wychowawczych określa tygodniowy rozkład zajęć ustalony przez dyrektora szkoły na podstawie zatwierdzonego arkusza organizacyjnego, z uwzględnieniem zasad ochrony zdrowia i higieny pracy.
BAZA SZKOŁY PODSTAWOWEJ:
Do realizacji celów statutowych Szkoły Podstawowej nr 24 z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Mikołaja Kopernika posiada następującą bazę: |
|
- sale dydaktyczne
- sale komputerowe
- sale gimnastyczne
- sale teatralną
- siłownie
- pomieszczenia biblioteczne
- sekretariat
- gabinet Dyrektora i Wicedyrektora
- gabinet głównej księgowej i starszego specjalisty do sp. kadr
- gabinety pielęgniarki szkolnej i stomatologa
- gabinet terapii pedagogicznej
- gabinet doradcy zawodowego
- szatnie z szafkami dla uczniów
- archiwum
- zaplecze kuchenne i jadalnie
- sklepik szkolny
|